Kaip paruošti motociklą žiemai
Motociklininkų sezonas baigėsi. Ir tikriausiai dauguma jau paruošėte ar ruošiate savo metalinius žirgus žiemos miegui.
Jei norite pradėti kitą sezoną sklandžiai ir mėgautis važiavimu iškart vos tik sušils, verta atlikti tam tikrus veiksmus rudenį arba tuomet, kai paliekate motociklą ilgesniam laikui.
Pavasarį taip norisi važiuoti, o remontuoti ir laukti neturime kantrybės bei noro.
1. Akumuliatorius. Jei patalpa, kurioje žiemos motociklas yra šilta, akumuliatoriaus išimti nebūtina, tačiau atjunkite gnybtą nuo neigiamo poliaus. Bateriją reikia pakrauti. Jei motociklas laikomas šaltame garaže, akumuliatorių būtina išimti. Patikrinkite, ar aptarnaujamuose akumuliatoriuje netrūksta skysčio. Jeigu trūksta, papildykite distiliuotu vandeniu.
2. Įsitikinkite, kad aušinimo skysčio lygis ne žemesnis nei norma. Jei aušinimo skystis senas, nešvarus, būtinai jį pakeiskite. Jei motociklas bus laikomas šaltoje patalpoje, kurioje gali būti minusinė temperatūra, užpildykite sistemą žieminiu aušinimo skysčiu.
3. Gerai išvalykite motociklo grandinę ir sutepkite specialia alyva. Įsitikinkite, kad stabdžių sistemos skystis yra švarus.
4. Žiemai reikia pripilti pilną baką degalų, kad būtų kuo mažiau oro. Patartina įpilti ir degalų stabilizatoriaus. Šis priedas apsaugo karbiuratorių ir degalų sistemą nuo oksidacijos procesų, pagerina variklio darbą, dėl to po žiemos jį nesunku užvesti. Nenaudojant degalų stabilizatorius ir palikus motociklą žiemai su mažai degalų, pavasarį gali tekti išardyti ir išvalyti karbiuratorių bei jį sinchronizuoti.
Ne kartą prasidėjus naujajam sezonui teko remontuoti karbiuratorius ir uostyti seno benzino kvapą.
Galima palikti baką ir tuščią, tačiau jis turi būti itin švarus ir sausas.
5. Tepalus ir filtrus keisti rekomenduojama prieš žiemą. Tepalas sensta ir tai turi neigiamos įtakos variklio tarpinėms, riebokšliams. Dėl senoje variklio alyvoje susidariusių įvairių cheminių junginių, guminės dalys kietėja, ant įdėklų kaupiasi nuosėdos, oksiduojasi variklio vidinis paviršius, cilindrai, velenai. Pasenusi alyva neatlieka savo pagrindinio darbo, t.y. netepa variklio.
6. Uždenkite angas, duslintuvo galus. Tai padaryti verta ne tik dėl to, kad drėgmė nepatektų į cilindrus, bet ir dėl graužikų. Praeitą pavasarį teko matyti susuktų lizdų duslintuve.
7. Patikrinkite oro slėgį padangose ir pakelkite motociklą. Pastatykite motociklą taip, kad padangos nesiektų grindų, panaudodami centrinę kojelę ar keltuvą. Jei tokios galimybės neturite, periodiškai, kas vieną du mėnesius, pastumkite motociklą, kad padangos gautų tolygią apkrovą. Tokiu būdų guma nesideformuos ir kitą sezoną galėsite važiuoti su tomis pačiomis padangomis.
8. Uždenkite apsauginiu uždangalu, tačiau atkreipkite dėmesį į tento savybes. Jei laikysite motociklą, keturratį ar motorolerį lauke, įsitikinkite, ar uždangalas atsparus lauko sąlygoms. Uždangalas reikalingas ne tik žiemą. Vasarą jis apsaugos nuo lietaus, saulės, dulkių.
9. Nuplaukite motociklą. Prieš pastatydami saugojimui garaže, įsitikinkite, kad motociklas yra sausas. Jei drėgną motociklą pastatysite į šaltą garažą, oksiduosis metaliniai paviršiai, rūdys padengs jungtis, trosus, fiksavimo varžtus bei laidus. Todėl gali atsirasti gedimų elektros sistemoje.
10. Ir pasirūpinkite ir motociklo apsauga – signalizacija, užraktu ar kitomis papildomomis apsaugos priemonėmis.
Išsamiau apie kiekvienos markės motociklo paruošimą, galite rasti motociklo gamintojo naudotojo vadove (Manual'e).